Visual storytelling & content creation in social media


Imaginea este astazi unul dintre cele mai puternice instrumente de comunicare. Succesul unei comunicari in mediul online, in retelele social-media este dependent de modul in care este realizata, cu impact, memorabila, si de felul in care subiectul este pus in valoare prin capacitatea imaginilor de a naste un discurs vizual narativ. Acest curs isi propune familiarizarea cu majoritatea notiunilor teoretice care descriu in mod complet cele doua directii de interes. 

Concept

Imaginea este astazi poate cel mai influent instrument de comunicare. Imaginea atrage, impresioneaza, devine memorabila, ofera stari, emotioneaza si transforma comportamente. Totusi, intr-o lume aflata sub influenta suprasaturata a imaginii comerciale care isi propune sa vanda ceva cu orice pret, exista riscul ca cei care privesc sa nasca o eventuala reticenta.

Clientii devin din ce in ce mai informati si mai pretentiosi, ceea ce e insa un aspect pozitiv. Cred ca prin prezentarea calitatilor unui produs (nou), beauty bloggerul trebuie sa isi insuseasca cateva tinte: sa prezinte sincer un produs, sa informeze si sa educe. Cu un client constient si educat se pot crea punti de comunicare si colaborare trainice.
In aceste directii de actiune, imaginea, planul vizual este primul prin care clientii vin in contact cu un produs. De aceea, modul in care este realizata imaginea devine decisiv in strategia de comunicare. Ne dorim un continut vizual atragator, cu impact, memorabil.
De aceea trebuie bine stapanit modul in care cei care evolueaza in social media devin creatori de continut vizual valoros.

Subiecte abordate

  • observarea constienta, relatia cu sine
  • notiuni de inteligenta emotionala, emotia
  • despre viziune si creativitate: de la lumea inconjuratoare, la povesti in imagini
  • instrumente de lucru : telefon, aparat foto – utilizare, elemente de tehnica
  • iluminarea (naturala, artificiala), culoarea
  • notiuni generale de compozitie – centrul de interes, perspectiva, profunzimea,
  • punctul de statie, elemente de limbaj vizual
  • genurile fotografice: portretul, peisajul, food, obiect, urban, street, arhitectura
  • editarea imaginilor
  • discursul vizual, secretele ale unei imagini cu impact
  • mecanica social-media – mesaj, mijloace de comunicare, cunoasterea
  • publicului, impactul, influenta, memoria
Timp desfasurare: 1-3 ore