In vizita la Leica Park, Wetzlar, la invitatia Huawei

La invitatia Huawei, am efectuat la sfarsitul lunii mai o vizita la sediul Leica din Wetzlar, Germania. Pentru orice pasionat de fotografie, o vizita la Leica Park este un vis, aici producandu-se celebrele aparate de fotografiat si obiective care definesc standardele industriei fotografice. In 1913, Oskar Barnack lansa prototipul primului aparat de fotografiat Leica in format 35mm, asa cum il cunoastem astazi. In timp, modelele care au urmat au fost unul dupa celalalt revolutionare si au fost folosite de fotografi care au marcat istoria, atat pe cea a fotografiei, cat si a societatii. Influenta marcii a sporit astfel si valoarea i-a fost atestata permanent, pe parcursul a peste un secol de evolutie tehnologica, imbinata cu traditia calitatii.       
 Deja de trei generatii, incepand cu modelul Huawei P9, echipand astazi modelul P20Procu care lucrez, cei de la Leica si-au asociat efortul cercetarii noilor tehnologii cu brandul Huawei, in cautarea performantei maxime. In cadrul acestei vizite urma sa ni se prezinte esenta acestei colaborari si aspecte tehnice ale constructiei si functionarii lui P20Pro. Mai mult, in cadul unor workshopuri de fotografie, urma sa testam pe viu aspectele cheie ale modelului Huawei P20Pro, alaturi de fotografi atestati Leica. I-am cunoscut astfel pe Tomasz Lazar si Alex Lambrechts, fotografi de renume international, cu multiple colaborari cu publicatii celebre si activitate premiata.  De partea tehnica s-au ocupat  Marius Eschweiler – Global Director Business Development Leica,  Florian Weiler – PhD Head of Optical Design Leica si Peter Gauden – Global Senior Product Marketing Manager Huawei.
Recunosc, am stat cu emotie pe intreg drumul, pana am ajuns la Leica Park, in Wetzlar, langa Frankfurt. Stiam ca urma o experienta minunata, intalnirea cu tehnologia Leica, vizita muzeului si poate chiar si a unei linii de productie a lentilelor.

Am ajuns la apus, lumina albastruie de dupa apus desena suprafete colorate pe texturile perfecte ale parcului industrial. Am ajuns intr-un loc extras parca dintr-un film dintr-un viitor distopic. Ansamblul de cladiri a fost completat recent cu un hotel, un sediu pentru activitati cinematografice si alte cladiri tehnice care completeaza parcul tehnologic unde se mai afla un muzeu, magazinul oficial si linii de productie si asamblare a celebrelor lentile si obiective. Arhitectura este unitara, suprafetele sunt lise, volumele trimit prin design la forma lentilelor, amenajarea spatiului public este tehnic si estetic perfecta, armonioasa. Arhitectura germana nu exceleaza prin creativitate, cat prin calitatea detaliilor, imbinari la milimetru si functionalitate precisa. O ploaie de vara nu lasa balti, nu exista praf sau asperitati. Chiar inainte  sa imi iau camera in primire, am vizitat rapid ansamblul si mi-am facut o idee despre ce avea sa se intample aici, in ziua urmatoare.  Cafeneaua Leitz se afla in centru si este un obiect de arhitectura asa cum vedem mai des in reviste decat in realitate, suprafete de sticla care reflecta la infinit si o structura abia vizibila, dar robusta face ca totul sa para ca pluteste in spatiu. Simturile mele de arhitect au fost placut impresionate 🙂

Intrat in hotel, cheia cu numele meu avea desenate patternuri cu motive de tehnica foto, intreg ansamblul a fost gandit ca o galerie de fotografie la scara mare. Gasesti fotografii celebre la tot pasul, in divese formate, nume de fotografi, trimiteri la tehnica utilizata. Caracterele utilizate, de la receptie, si pana in camera, poarta celebra amprenta minimalista folosita in gravura de pe obiectivele Leica. Totul functioneaza perfect, pana si usile care se deschid si se inchid fara zgomot sau luminile ambientale au ceva din tehnica germana fara cusur. Inauntru sau in afara sa, intreg ansamblul te pregateste parca sa intelegi mai bine ce inseamna principiile Leica, regasite la alta scara pana in ultimul detaliu al aparatelor sau obiectivelor sale.


Dupa un scurt brief, prima zi de seminarii si workshopuri a debutat cu prezentarea lui Peter Gauden, care explica substanta colaborarii dintre Huawei si Leica. Ne-a confirmat faptul ca cele doua branduri sunt in cautarea excelentei si s-au aliat pentru a crea noi produse la cele mai inalte standarde ale inovatiei, tehnicii si asteptarilor din partea clientilor. Ne-a ajutat sa intelegem fiecare meniu al telefonului, al camerei foto si sa facem setari pentru a obtine rezultate optime. Am aflat ca cele doua branduri lucreaza impreuna in mod direct pentru a obtine produse noi, nu folosesc patente cedate sau o simpla supervizare teoretica. Produsele dezvoltate in comun se afla in centrul cooperarii, ca un rezultat nou. Aflam si ca tehnologia obtinerii lentilelor este una care a trebuit inventata de la zero, aspecte de care s-a ocupat mai tarziu Florian Weiler. Cel mai mult s-a pus accentul pe intelegerea aportului si functionarii inteligentei artificiale si modului in care aceasta ajuta utilizatorul, in mod direct. Cu aplicatie in modulul foto, AI-ulintelege ceea ce este fotografiat si vine cu solutii spontane pentru a se obtine rezultate optime.

Dupa introducere a intrat in scena fotograful Tomasz Lazar, care ne-a prezentat principiile dupa care se ghideaza in dezvoltarea proiectelor sale fotografice si ne-a invitat sa descoperim sau sa aprofundam prin practica modurile principale ale camerei foto. Am iesit in complex si, in grupuri, am realizat cateva sesiuni foto pornind de la modurile “Aperture” – in care accentul se pune pe detasarea subiectului fata de fundal,  diferentele aduse de modul “Portret”, care intelege in mod “live” forma fetei si propune imbunatatiri in redarea acesteia. Modul general “Photo” este capabil sa recunoasca tipul subiectului – peisaj, mancare, animale, etc si sa ajusteze setarile in concordanta. Ne-am jucat cu cateva prajituri care purtau brandul Leica, apetisant. 


Desigur, in modul “Pro” fotograful capata control total al setarilor, de la rezolutie, tip de clar, balans de alb, mod de masurare a luminii, sensibilitate iso, timp de expunere. A fost o incantare sa il vedem la lucru si in acelasi timp ne-am cunoscut si intre noi, cei din echipele invitate, impartasind impresii. Am explorat vizual parcul Leica, a fost o placere sa transformam fiecare zona in subiect fotografic.

In pauza am vizitat magazinul Leica, pe de o parte o bijuterie in sine, pe de alta parte, lectie de tehnica fotografica. Am aflat acolo toate modelele de aparate digitale dezvoltate in ultimii ani, odata cu introducerea modelului M8, modele full frame, mirrorless sau compacte de inalta performanta. Intreaga gama de obiective este prezenta intr-o vitrina dedicata. Am petrecut mult timp petru a avea o imagine de ansamblu asupra produselor Leica, avandu-le pe toate la indemana, si am facut chiar si un hands-on (e emotionat sa tii in mana aparate de mii de euro).  


Seara am inceput un nou workshop de fotografie, sustinut de Alex Lambrechts, cu alura sa interbelica. Cu un aparat pe film clasic, cu finisaj army, ne-a purtat prin centrul orasului Wetzlar si am exersat expuneri lungi sau panninguri. Modul “Night” se bazeaza pe implicarea AI in randarea finala a unei imagini obtinute din suprapunerea secventiala a unor mai multor cadre, trase din mana, timp de mai multe secunde. Pot confirma ca rezultatul e mai placut pentru ochi decat o expunere lunga clasica, dintr-un singur cadru. Am descoperit si locul din oras – marcat cu o placuta memoriala, in care Oskar Barnack a testat pentru prima data prototipul aparatului creat de el. Ne-am plimbat si am descoperit Wetzlar la ora albastra, un orasel linistit, in care timpul parca a stat.  


A doua zi, intalnirea grupului s-a facut la cafeneaua Leitz, din centrul ansamblului, o noua ocazie pentru a exersa fotografia de arhitectura. Marius Eschweiler si Florian Weiler au continuat prezentarea tehnologiei pe care colaborarea Leica si Huawei o pun in comun pentru obtinerea modelului P20Pro. Prezentarea a fost urmata de vizita galeriei foto oficiale si a muzeului Leica, inainte de mult asteptata vizita a unei linii de productie a celebrelor lentile.

Ansamblul este proiectat, in plan, ca o alaturare de role de film, formele curbe conducand vizitatorul in interior. Reflexii, tavane care difuzeaza lumina naturala, suprafete mari de sticla, pereti albi imaculati, vitrine cu un design futurist, totul imprima excelenta. Vizitam cu emotie galeria “36 x 100”, alcatuita din 36 de fotografii care au marcat ultimul secol. Istorie a fotografiei, dar si carte deschisa de istorie, tehnica Leica a fost prezenta in momente cheie si a facut posibila pastrarea unor momente decisive si cunoasterea lor.

Muzeul cu aparate istorice are si o sectiune dedicata cópiilor Leica realizate in toata lumea. In volume verticale de un negru antracit, in mici acvarii transparente, pot fi vazute modelele Leica care au marcat istoria. In centru, o copie a prototipului creat de Oskar Barnack.


A urmat vizita mult asteptata, pe linia de productie. Nu am avut voie sa pozam, ni s-a explicat de ce un obiectiv costa mii de euro, productia fiecarei lentile necesitand cateva zile pentru productie si costand cateva sute de euro. M-am simtit ca la “how it’s made”, privind pe viu specialistii cum lucreaza. Leica a pus cateva imagini oficiale la dispozitie, pentru prezentare.  


A mai urmat o sesiune foto pe acoperisul cladirii principale si apoi un debriefing in care jurnalistii au adresat intrebari intregii echipe tehnice si de fotografi.

Desi realizate compact, vizita si dialogul cu specialistii, precum si workshopurile de fotografie ne-au facut pe toti sa intelegem nivelul de excelenta a tehnologiei implicata in realizarea modelului Huawei P20Pro, rolul inteligentei artificiale in utilizarea cotidiana. Toate informatiile si experienta ne-au ajutat sa constientizam calitatea tehnologiei pe care acesta o inglobeaza si sa evidentiem modul in care poate fi ea pusa in lumina prin utilizare adecvata,  pentru rezultate exceptionale.
         Le multumesc celor de la Huawei pentru ca au facut posibila aceasta experienta minunata!

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment